Aj ty sa odhodlávaš absolvovať vizážistický kurz, na ktorom by si sa naučila perfektne líčiť? Anet a Natália sú dôkazom toho, že táto investícia sa naozaj oplatí. Od absolvovania kurzu sa z nich stali úspešné make-up artistky, ktoré odvádzajú dobrú prácu. V našom rozhovore nám prezradili aj niekoľko skvelých vizážistických tipov, o ktorých by si mala vedieť aj ty. 

Kedy si si vybudovala vzťah k líčeniu? Čo ťa na tom zaujalo?

Anet: K takým typicky ženským záležitostiam ako je make-up a skrášľovanie som inklinovala v podstate od malička. Moja mamina sa tiež v minulosti venovala vizáži, a to ma pravdepodobne ovplyvnilo tiež. Pamätám sa, ako som jej kradla rúže z kozmetického kufríka. Počas štúdia na gymnáziu som experimentovala s líčením a snažila sa prísť na to, čo budem robiť ďalej. No a pred maturitou, keď prišlo na rozhodovanie kam budem smerovať, som v tom mala jasno, že v budúcnosti chcem pracovať sama na seba. Táto oblasť ma vždy zaujímala, takže voľba bola jasná.

Natália: V detstve som sa venovala tancu. Na súťaže sme sa museli vždy nalíčiť. Síce jemne – špirála, rúž možno nejaký ten tieň na oči, ale beriem to ako taký “štart”. Nevnímala som vtedy, že by ma to nejak bavilo, alebo že by to bola moja vášeň, ale vďaka tomu som sa začala trochu líčiť aj na bežné dni – špirála, concealer pod oči a trochu ceruzky na obočie. V 7. – 8. triede na základnej škole som si začala potajomky požičiavať sestrine líčidlá.

Pamätám si, ako som si sypký rozjasňovač dala na celu tvár, lebo som si myslela, že je to púder a išla tak spokojne do školy. V 9. ročníku som sa začala viac maľovať, viac experimentovať. Vtedy som začala vnímať, že ma make-up neskutočne fascinuje a baví. Išla som na párty – to bolo moje pubertálne obdobie a celú tvár som si vykamienkovala a dala farebné tiene. V 1. ročníku na strednej škole som sa tomu začala viac venovať. V 2. ročníku na strednej škole som dostala kurz od sestry vo Fame managmente – Image maker 7v1, ktorý mi pomohol sa ešte viac odraziť a zdokonaliť. Aj vďaka Fame managmentu sa môžem ďalej vzdelávať na online kurze a taktiež mi ponúkli nehonorovanú a neskôr honorovanú prax u nich v ateliéri.

Zdroj: Natália Gubranová

Vo Fame managmente si absolvovala kurz líčenia. Čím ťa obohatil a prečo by si ho odporučila všetkým začínajúcim makeupartistkám?

Anet: Vo Fame managmente som v roku 2016 absolvovala superintenzívny kurz IMAGEMAKER 7v1. Na tomto kurze sme preberali okrem make-upu aj témy ako hairstyling, história módy, styling, či dokonca ajurvédsku masáž tváre. Páčila sa mi pestrosť kurzu, mala som šťastie aj na skvelú lektorku a dobrú partiu študentov. Kurz som si robila hneď po maturite, bol pre mňa príjemným spestrením leta, začiatok novej etapy a mám naňho iba pozitívne spomienky. Aj keď si myslím, že najdôležitejšia je prax a chuť sa ďalej učiť, kurz určite odporúčam. Ani nie tak kvôli certifikátu, ale práve kvôli novým skúsenostiam, sebavedomiu, prípadne novým kontaktom či priateľstvám. Pri tejto práci je zároveň nevyhnutné mať osvojené správne základy, vysvetlené odborníkmi. Rovnako aj pokročilejšie vizážistky si z kurzov vždy odnesú niečo nové. Stále sa predsa máme čo učiť.

Natália: Vo Fame managmente som absolvovala kurz Image maker 7 v 1. Výhoda tohoto kurzu je, že nie je zameraný iba na samotný make-up, ale aj na fashion, základy vlasového stylingu , marketing, odievanie, maskérstvo a pod. Ako začínajúcim make-up artistkám by som ho hlavne odporučila z hľadiska toho, že sa v ňom nájdu. Okrem toho, že sme boli obohatení od rôznych lektorov o neskutočné informácie, o ktorých samouk z YouTube môže iba snívať, tak hlavne si nájdu cestu k svojmu. Niekoho viac baví make-up, niekoho hairstyling, iného fashion styling. Pre tých, ktorí bývajú ďalej alebo nemajú toľko času, Fame managment urobil prvý online kurz, ktorý práve aj ja podstupujem. Kurz Image maker ma obohatil nielen o prax, kde sme mali aj 3 modelky za jeden vyučovací deň (ja som mala nedeľný kurz takže každú nedeľu), ale aj množstvo informácií a materiálov. Dostali sme aj knihu, ktorú mám uschovanú dodnes. Na kurze sme obdržali aj nemalú sadu štetcov, darčeky, zľavové kupóny… Najviac sa mi páčil náš kolektív a vždy dobrá nálada, ktorá vládla počas celého dňa.

Ako si po absolvovaní kurzu z Fame managmente prerazila na trhu makeupartistiek? Vďaka čomu sa vieme na Slovensku presadiť?

Anet: Môj názor je, že ak robíte kvalitnú prácu, úspech skôr či neskôr príde. Ja som nejaký čas po absolvovaní kurzu začala pracovať pre značku MAC. Toto bola pre mňa prvá práca, zároveň obrovská skúsenosť a posunutie vpred. Odporúčam všetkým absolventom vyskúšať si na začiatok aj prácu pre niektorú zo značiek. Dá vám to naozaj veľa, osvojíte si základy pri práci, vylíčite sa, naučíte sa perfektne komunikovať so zákazníkmi. Opäť získate nové kontakty, ktoré sú rovnako dôležité pri uplatnení sa. Po vyše roku som si povedala, že to vyskúšam na vlastnú päsť, čo bolo mojim snom odjakživa. Založila som si živnosť a momentálne už mám vlastnú klientelu. Nie je to jednoduchá cesta, konkurencia je veľká, ale treba byť trpezlivý a neustále na sebe pracovať.

Zdroj: instagram.com / anetslotova

Natália: Mám založený Instagram, kde pridávam svoje portfólio alebo backstage fotky/videá z honorovanej praxe vo Fame managment agentúre. Myslím si, že momentálne make-up artistky vedia preraziť najviac cez sociálne siete, čo vôbec nie je jednoduché. Najaktívnejšie sociálne siete sú Instagram – pre mladšiu klientelu, Facebook – skôr pre staršiu klientelu a poprípade LinkedIn/Tweeter. Sociálne siete sú podľa mňa najjednoduchšia voľba pre klienta, ktorý má záujem o líčenie na nejakú príležitosť. Pokiaľ má daný vizážista svoje portfólio – fotky svojich prác na sociálnych sieťach, klient si môže vybrať vizážistku, ktorej tvorba sa mu najviac páči. Každý máme predsa iný rukopis. 100 ľudí 100 chuti a toto platí aj v branži make-up artistov.  Keď je človek zaujímavý a aktívny, tak dokáže preraziť, ak sa nevzdá, pretože všetko má svoj čas, nič nie je len tak, zo dňa na deň. Treba k tomu trpezlivosť. 

Aké vlastnosti by mala mať podľa teba dobrá makeupartistka, aby sa ku nej klientky vracali?

Anet: Okrem základu, čo je pre mňa kvalitná práca, to je určite skvelý zákaznícky servis. Dobrá komunikácia či už pri objednávkach alebo aj pri samotnom líčení. Treba vedieť klientku odhadnúť, vystihnúť jej predstavu, zároveň byť trochu aj psychológ. Niektoré klientky sú zhovorčivé, iné sa prídu skôr zrelaxovať. Treba prispôsobiť atmosféru tak, aby sa daná osoba cítila príjemne celý čas vášho servisu. Určite neprenášajte svoje osobné problémy a nálady na klientky. Okrem toho dochvíľnosť a príjemné vystupovanie je základ. V líčení vždy dbám na predstavu zákazníčky. Verím, že sa dá vždy vyhovieť a zároveň si zachovať svoj štýl líčenia. Stačí jej všetko vysvetliť a spoločne veci odkomunikovať. Ak je to možné, na klientky si nechávam pre istotu aj viac času, ako trvá samotné líčenie. Ak by bola klientka náročnejšia, viem sa jej potom venovať tak, aby bola s mojou službou stopercentne spokojná.

Zdroj: instagram.com / anetslotova, nataliiamua

Natália: Pre mňa je najdôležitejšie, aby vizážistka okrem kvalitnej práce a splnenia požiadaviek svojej klientely, bola aj osoba, ktorá je sympatická, usmievavá a vždy pozitívne naladená, aby sa klientka cítila, čo najlepšie. Hlavne nevesty sú často vystresované, majú vysoké nároky a práve vizážistka jej vie spríjemniť deň. Samozrejme by každá vizážistka mala dodržiavať vysoké hygienické návyky, ktoré som sa naučila aj vďaka Fame managmentu.

Prezradila by si nám najobľúbenejší produkt z tvojho vizážistického kufríka? 

Anet: Odkedy som pracovala pre MAC, mám od nich mnoho obľúbených produktov. Mojím TOP produktom je make-up Studio fix fluid, ktorý používam naozaj veľmi často na klientky a rovnako aj na seba. Má perfektnú výdrž a slušné krytie, ktoré sa dá prispôsobiť. Oceňujem naozaj veľký výber odtieňov, takže nehrozí, aby som nenašla ten ideálny. Ďalej od MAC milujem rúže, mám od nich neskutočne veľa odtieňov, moje najčastejšie používané sú odtiene Velvet Teddy, You wouldn’t get it, Kinda Sexy a Ruby Woo. Z cenovo dostupnejších drogérkových produktov sa mi veľmi osvedčila maskara od Maybelline- Lash Sensational. Na klientky používam vodeodolnú verziu. Ak lepíme aj umelé mihalnice, kupujem pravidelne jedine značku Ardell – sú veľmi ľahučké, prirodzene pôsobiace a veľmi jednoducho sa aplikujú.

Natália: Môj najobľúbenejší produkt, ktorý môžem použiť naozaj na každú klientku, je fixačný sprej od Urban Decay aAll Nighte. Krásne zafixuje make-up, a tak predlží jeho vydrž. Ďalší produkt, ktorý môžem použiť na každú klientku, je od značky NYX Countour Pro Palette – sú tam dva púdre, dva rozjasňovače a 4 rôzne odtiene kontúrovaciého púdru. Či už studené odtiene alebo teplé. Na obočie mám najradšej výrobky od značky Zoeva Brow Spectrum Palette. Gél na zafixovanie chĺpkov od značky Benefit Gimme Brow. Občas používam pomádu na obočie od značky Maybelline  Tatto Brow Pomade. Musím spomenúť aj moje obľúbené rozjasňovače, buď od značky Ofra alebo Makeup Obsession paletka rozjasňovačov v spolupráci s Radkou, kde je až 8 rozjasňovačov studených a teplých farieb. Môj posledný obľúbený produkt je dlhotrvácny matný tekutý rúž od značky Nuskin Powerlips fFuid v hocijakom odtieni. Na seba používam najčastejšie Persistance. Nakoniec by som ešte rada spomenula moju najobľúbenejšiu linku na oči od značky NYX Epic Ink Liner a špirálu od Too Faced Better than sex. Väčšina ostatných produktov záleží od veku danej klientky a stavu pleti.

Mnoho žien stratilo trpezlivosť a prestalo sa starať o svoj zovňajšok. Prečo si myslíš, že je úprava vizáže v dnešnej dobe pre ženy dôležitá? Aké benefity nám vie priniesť?

Anet: Faktom je, že prvé, čo si na človeku všimneme, je výzor. Či chceme, či nechceme, je to tak. Prvý dojem je dôležitý. Myslím si, že základná úprava vizáže by mala byť samozrejmosť u žien v každom veku a postavení. S vhodným makeupom a stylingom lepšie pôsobíme na okolie, čo sa nám môže zísť v práci aj v súkromí. Z vlastnej skúsenosti viem, že ak mám zlý deň, necítim sa dobre, dobrý make-up to častokrát zachráni. Keď si fotím klientky pred a po nalíčení, je krásne vidieť, ako ženám stúpne sebavedomie potom, ako ich upravím. Ak je make-up urobený vkusne, s ohľadom na črty a osobnosť ženy, môže byť iba prínosom. 

Natália: Častokrát počúvam od žien, že make-up im upcháva póry a škodí pleti, tak sa prestanú starať o svoju vizáž. Myslím si, že keď má žena dobrú skincare, vhodnú kozmetiku pre jej typ pleti, pravidelne sa odličuje a rovnako tak aj pripravuje pleť na make-up, chodí pravidelne ku kozmetičke, tak make-up bude pre ňu len prínosom. Všetky moje klientky, ktoré sa nezvykli líčiť a zrazu sa uvideli po mojej práci v zrkadle, takmer sa ani nespoznali. Boli potešené, že sú zrazu pekne upravené. Ja sa rada líčim skoro každý deň, lebo sa cítim lepšie, sebavedomejšie a hlavne upravene. Na druhej strany to niektoré ženy nebaví alebo to nevedia. Na to sú dobré kurzy samolíčenia, ktoré ani nie sú drahé. Prínosom je jednoznačne dobrý pocit.

Fame managment je na trhu už od roku 2001. V tej dobe to bola 1.online modelingovo-castingová agentúra. V súčasnosti pôsobí aj ako vzdelávacia inštitúcia, ktorá poskytuje pre klientov rôzne vizážistické kurzy. Medzi obľúbené kurzy patria napríklad maskérsky kurz, vizážistický alebo modelingový kurz.