Šiješ oblečenie, vyrábaš vlastné hand made produkty alebo ponúkaš online poradenstvo? V tom prípade je tento článok ako stvorený práve pre Teba! Nezáleží na tom, či už plávaš vo vlnách biznisu alebo si len začínajúca podnikateľka. Rady od biznis mentorky Zuzky Becherovej z projektu uspesna.sk podporia a inšpirujú každú podnikateľku, ktorá sa vydala na cestu za svojim vysnívaným podnikaním. 

Ako Zuzka vraví: “Ak by som poznala presné ingrediencie bola by som zavalená tonami peňazí, až by ma zadusili. Ale! Nič nie je stratené, existuje celkom dosť spôsobov ako kráčať za svojimi snami. Občas úspešne, občas menej úspešne, no dôležité je kráčať.”

Choď do toho! 

Najčastejšie sa u podnikateliek stretávam s týmito brzdami úspechu: 

  •   váhavosť
  •   nedôvera v seba samú
  •   perfekcionizmus

Všetky tieto 3 vlastnosti bránia úspechu. Neváhajte, verte sebe, svojim schopnostiam aj úsudku, ste najlepšia, aká môžete byť a práve teraz a takto je najlepší čas ísť do akcie. Perfekcionizmus je veľkou brzdou, no v niektorých typoch podnikania, musí byť (ak operujete srdce, alebo staviate lietadlo). Ale väčšinou slúži ako výhovorka a zakrýva strach. Tým, že si budete veriť a váhavosť hodíte za hlavu, vezmete perfekcionizmu hlavné tromfy.  Tak smelo do akcie, teraz je najlepší čas. 

TIP: Akciou myslím aj tú storku na Instagram, nad ktorou premýšľate už dva dni, či ju pridáte na svoju nástetenku. Určite ju pridajte! Vždy sa zamerajte nie na to, či to urobíte, ale ako to urobíte. 

“NETRAFÍŠ 100 STRIEL, KTORÉ NEVYSTRELÍŠ.“

– Wayne Gretzky –

Prekonaj každú prekážku 

Skúšajte, testujte, sledujte. Poznáte svojho zákazníka? Viete, čo potrebuje? Kedy je online? Čo sa mu na vašom produkte páči a čo by vylepšil? Môžete vymyslieť 10 verzií vášho produktu, ale kým ich nezverejníte a nedáte klientom možnosť ho kúpiť a vyskúšať, nestane sa nič. Teda áno. Premárnite svoj čas a peniaze. 

Nerúcajte sa, ak prvý set náušníc nemá nad 20 lajkov na facebooku. Ak máte pocit, že ten váš produkt má s drobnými vylepšeniami väčší potenciál na úspech, omrknite zahraničnú konkurenciu na Google. Pravdepodobne tam nájdete aspoň 1 “AHA” moment, ktorý viete zapracovať. Pozor, nehovorím o kopírovaní.!

TIP: Ak predávate tovar, pozrite E-Bay, Amazon, porovnajte “konkurenciu” a identifikujte dôvod, prečo predávajú viac. 

“CELKOVÝ ÚSPECH JE LEN NAHROMADENÍM STOVIEK, AK NIE TISÍCOV POKUSOV A SNÁH, KTORÉ NIKTO NIKDY NEOCENÍ.”

 – Brian Tracy –

 

Mysli pozitívne

Myšlienky na úspech, úspech pritiahnú. Viete, že v psychosomatike odborníci tvrdia, že 2 minúty v miestnosti s negatívnym človekom, viditeľne zhorší ostatným náladu? A čo keď nie je v miestnosti, ale vo vašej hlave?  Vytvorte si svoje milé a láskavé prostredie pre podnikanie a buďte najviac pozitívne ako viete.

Každú chvíľku máte vo svojej hlave priestor len na 1 myšlienku, tak prečo ju nevenovať úspechu?  Problém budete riešiť, keď nastane. A možno ani nenastane a vy ušetríte nie len kopec času, ale dáte pozitívnu energiu sebe, aj tomu čo robíte. Ja viem, sú aj slabé chvíľky. Keď príde kritika, keď nejdú predaje, keď nemáte peniaze. Môžete nad tým hodiny rozmýšľať a pýtať sa: ”Prečo to je tak?” Nerobte to, len strácate čas.

TIP: Radšej si dajte pohár vína, zapnite dobrý film a na druhý deň sa do toho pustíte lepšie, rozmýšľajte ako problém vyriešiť a hľadajte cesty. 

“VŠETKO, ČO SME, JE VÝSLEDKOM TOHO, ČO SME SI MYSLELI.”  

– Budha –

 Rob to najlepšie ako vieš

Ak máte pocit, že sa vám doteraz nedarilo, alebo že ten úspech predsa len môže byť ešte väčší, urobte viac. Viac ako doteraz. A nemusíte si hneď prevrátiť život naruby. Začnite malými krôčikmi. Viem, že to nie je jednoduché. Niekedy som pri uspávaní malej zaspala. Aké ťažké, je sa postaviť, ale motivácia je silná parťačka, čo poviete? Ale netýka sa to len vstávania, skúste nové postupy vo vašom biznise, či plánujte efektívnejšie, choďte na nové trhy, siete, čokoľvek, no robte viac ako doteraz a budete inde ako teraz.

TIP: Vstávajte o 1/2 hodinu skôr a venujte ju plánovaniu vašich denných cieľov. Pochváľte sa a tešte sa z každého drobného úspechu. Makajte najviac ako viete, prekonávajte znova a znova svoje hranice, buďte (nielen v podnikaní) tou najlepšou verziou seba. 

“KEĎ BUDEŠ ROBIŤ TO, ČO SI VŽDY ROBIL, TAK DOSTANEŠ TO, ČO SI VŽDY DOSTAL.”

-Jack Canfield-

 

Staraj sa o zákazníkov

Veľa malých podnikateliek robí chybu v tom, že nevenuje pozornosť ľuďom, ktorí už u nich nakúpili. Nechá si ukradnúť svoj poklad konkurenciou. Najlepším nástrojom, ako to nedovoliť je e-mailing a zbieranie kontaktov. Znie vám to strašidelne? A keď vám poviem, že úspešnosť predaja existujúcemu zákazníkovi je o 80% vyššia pri 20% nákladoch oproti nákladom vynaloženým na získanie nového? Vzťah so zákazníkmi (fanúšikmi aj tými platiacimi) sa buduje neustále. Neprestávajte im ukazovať, akí sú pre vás dôležití.

Ak pošlete 1 e-mail s informáciou o špeciálnej zľave na databázu 50 klientov, ktorí už u vás nakúpili a z nich zareagujú a nakúpia aspoň 2, čo sa stane? Máte za 1 e-mail, 10 minút, 2 objednávky. Čo je presne rozdiel v tom, ak by ste žiadny e-mail neposlali. A to som zvolila úplne najmenej pútavú štatistiku. U mňa väčšinou zo 100 nakúpi viac ako 10. “Poklad menom zákazník”, toto nie je výrok, ale fakt.

Tip: Vymýšľajte im zľavy, predpredaje, VIP ponuky, ktoré neplatiaci nemajú. A! Nezabudnite to tak aj komunikovať verejne. 

 

Pár slov od Zuzky na záver: “Skúste sa na chvíľu zastaviť a venovať sa každému bodu svojimi očami. Držím prsty a prajem všetkým čitateľkám, aby zarábali na svoje sny. Ďakujem krásne za prečítanie.”

Zuzke ďakujeme veľmi pekne za jej cenné rady. Ak by ste mali záujem o mentoring alebo niektorý z jej online kurzov navštívte webovú stránku uspesna.sk alebo sledujte jej instagramový profil @bud_uspesna, kde sa dozviete všetko, čo potrebujete o úspechu v biznise vedieť.