Instagram už nie je len sieť, vďaka ktorej sa dozvieš, čo nového má kamoška. Čoraz viac začínaš sledovať ľudí, ktorí sú ti inšpiráciou. Ak sa aj ty chceš raz stať obľúbenou “Instagramerkou”, mala by si si prečítať tieto rady od úspešnej social media marketérky Tamary Rogožníkovej Gončarovej

Stanovte si cieľ 

Instagram, tak ako aj iná sieť, je tu pre komunikáciu, prepájanie sa, zábavu, zdieľanie a nahliadnutie cez kľúčovú dierku do súkromia ľudí. Mojim biznis klientom a celebritným blogerom, s ktorými spolupracujem, odporúčam dôkladne vyselektovať obsah (fotky, texty, videá, stories) na základe jasne stanoveného zámeru účtu na Instagrame v kontexte podnikateľských a zárobkových plánov. Je to silný a dynamický marketingový nástroj, mediálny kanál a plní aj predajné funkcie. Je to však iba nástroj na plnenie cieľa a ten cieľ si musíte stanoviť vy.

Pracujte strategicky

Neodporučam byť na sociálnej sieti ako osoba a zdieľať svoje „privátne“ témy. Je to žrút času, ktorý môžete venovať živým vzťahom. Využívajte Instagram strategicky, t.j. s cieľom. Zvoľte si cieľ a zámer: „Chcem vyzbierať cieľové publikum, lebo čo? A čo so sledovateľmi ďalej budem robiť? Koho chcem mať medzi sledovateľmi? Akú pridanú hodnotu im prinesiem a čím im zlepším život? V čom je moja unikátnosť?“. Na základe týchto odpovedí a prieniku tém, v ktorých ste doma a záujmu od publika, tvoríte obsah.

Zdroj: usplash.com

Pekná fotka nestačí 

Ak vstupujete na Instagram na jeseň 2019 vedzte, že pekná fotka už nestačí na to, aby sa publikum dostávalo s vami do interakcie. Potrebujete využívať aj príbehy (15 sekundové video a interaktívne fotky, ktoré miznú po 24 hodinách, ak sa neuložia do „highlights“), video- LIVE, IGTV a minútové video vo feed, mať silnú unikátnosť a komunikovať

Vyhráva autenticita

Na Instagrame aktuálne ide o to, aby ste svojho sledovateľa udržali na platforme čo najdlhšie a vyzvali ho ku komunikácii. Preto sa najvyššie hodnotia práve zmysluplné komentáre, uloženia, zdieľania a kráľom je DM (priame správy), nie počet sledovateľov a lajkov. Trendom je autentickosť, personalizovanosť, vysoká úroveň interakcie a zdieľanie bolestivých a radostných momentov „naživo“- LIVE streaming.

Bezpečnosť nadovšetko 

Instagram je prenajatý priestor a má svoje pravidlá používania, určite sa s nimi oboznámte. Predídete prekvapeniu, že sa fotka v bikinách nezobrazí vo vyhľadávaní pod hashtagom alebo vám Instagram vymaže publikované fotky alebo rovno zablokuje účet pri porušení pravidiel. Na sieť nepatrí nebezpečný, násilnícky či obnažený obsah. Ak takýto obsah zaznamenáte ako užívateľ, okamžite ho hláste cez tri bodky nad postom/stories/video. Takisto Facebook, ktorý vlastní Instagram, nemá poriadne vyriešenú bezpečnosť dát užívateľov. Preto sa môže stať, že sa k vašim údajom dostane tretia strana. Platí pravidlo, že čo ste raz publikovali do online, to tam je. Určite sa v tejto oblasti vzdelávajte a chráňte vaše deti.

Ak sa ti tipy a rady od Tamary Rogožníkovej Gončarovej páčili a mala by si záujem o rozšírenie vedomostí o sociálnych sieťach, neváhaj a prídi na niektorý z jej praktických workshopov. Vystupovať tam bude aj Zlatica Puškárová. Najbližší workshop s názvom “Instabiznis” sa bude venovať bezpečnosti účtu na sociálnej sieti, no hovoriť sa bude aj o tom, ako funguje umelá inteligencia pri marketingu. Na záver by sme sa už len veľmi pekne poďakovali Tamare za jej čas a cenné rady pri tvorbe tohto článku!